Bliv forpustet … på den gode museumsmåde

Mejeristerne til Levende Lørdag

Mejeristerne serverer smagsprøver til Levende Lørdag

Det Grønne Museums Levende Lørdag d. 6 maj tilbyder så mange spændende og sjove aktiviteter, så man ender op med at føle sig forpustet, blot ved at læse om det.

Hvad siger du for eksempel til at opleve (og nogle af tingene kan man også selv prøve):

Gammeldags roe-såning, buemagerarbejde, fortællinger fra skoven, sæsonstart i bigården, traktorværkstedet med mekanikerne, en tur i besøgsmagasinet med de frivillige værter, gammeldags smedjearbejde i den gamle smedje, tilberedning af kage med madlauget, tilberedning af den populære kryddermedister med slagterne, bagning af brød og kærning af smør … og ja som altid er der smagsprøver og mulighed for at få en god snak.

Og sidst men ikke mindst er der også 3 intro-rundture af 15 minutters varighed i udstillingen ’STORT – Mennesket og Skoven’ med en af museets dygtige formidlere.

Alt dette sker til LEVENDE LØRDAG d. 6 maj fra 11 til 15 på Det Grønne Museum, og det hele er gratis … når entréen er betalt.

Husk – Du kan altid holde dig ajour med kommende aktiviteter inde under vores kalender – DET SKER.

Samlet overblik over aktiviteterne.

I Det Grønne Museums hovedbygning (Drej til venstre på gårdspladsen)
Slagterne (Madens Hus)
Madlauget (Madens Hus)
Mejeristerne (Historisk Værksted)