Presse og nyheder

Pressen er velkommen til at besøge museet. Akkreditering til pressebesøg kan fås ved at skrive en mail med navn, medie og anledning til kommunikation@dgmuseum.dk.

Museet er altid behjælpelig med yderligere fotos, informationer eller historier. Kontakt museets pressekontakt for mere.

kommunikation@dgmuseum.dk

Eller

Rune Kronenberg, Kommunikationsansvarlig
rk@dgmuseum.dk

Download pressefotos

Der er frit brug af vores pressefotos i en redaktionel sammenhæng blot billederne krediteres.

Det Grønne Museum sætter jagt og skov på skoleskemaet

Husdyrene fodres på Det Grønne Museum

Det Grønne Museum – Jagten, skoven, landbruget og maden

Livet på landet

Det Grønne Museum sætter jagt og skov på skoleskemaet

Faktaboks om Det Grønne Museum

• Det Grønne Museum er Danmarks nationale museum for jagt, skov, landbrug og mad.
  • Det Grønne Museum fortæller historien om menneskers brug af naturens ressourcer– og giver de besøgende indsigt og redskaber til at agere og træffe egne valg i en udfordret verden.
  • Museet er et statsligt museum under Kulturministeriet.
  • Museet har til huse på naturskønne Djursland, og hvert år besøger knap 100.000 gæster museet.
  • Museets samling rummer mere end 77.000 genstande inden for de fire emneområder.
  • Museet har en indendørs udstilling på ca. 6000 m2 -og rundt om museet også 60 hektar med bl.a. historisk køkkenhave, økologisk landbrug og husdyr af gamle danske racer.
  • Billetten til museet dækker også entré til Gammel Estrup, Danmarks Herregårdsmuseum.

Pressemeddelelser

Download logoer