Vi åbner med et godt tilbud!

Der læres i udstillingen Guldkorn.

Der undersøges, udforskes og læres i udstillingen Guldkorn.

Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum og Det Grønne Museum åbner til vinterferien, og alle, der køber billet i februar, får automatisk et årskort til de to museer.

Et årskort med i handlen til alle besøgende i en hel måned. Sådan lyder det gode tilbud, når Gammel Estrup og Det Grønne Museum sæsonåbner 11. februar 2023. Museerne håber, at det vil betyde flere gæster henover hele året. Og at ikke mindst de lokale i Norddjurs og omegnskommunerne benytter sig af muligheden for at besøge museerne og få glæde af de mange ting, man kan opleve året rundt.

I 2023 har museerne en række spændende udstillinger og aktiviteter på programmet.

På Det Grønne Museum kan man bl.a. skabe sin helt egen bygsort og se plante-DNA i udstillingen Guldkorn, eller nyde den indendørs skov i udstillingen STORT. I ferierne er der et overflødighedshorn af aktiviteter for alle, og året slutter med et brag til det traditionsrige Julemarked.

På Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum kan man fra 17. juni prøve en ny stor legeplads, i alle skoleferier og op til jul er der særlige aktiviteter for børn, og man kan købe hjemmebag og kaffe fra Madam Blå af husjomfruen i Herregårdskøkkenet.

Masser at opleve hele året

Årskortet gælder til begge museer og koster normalt 250 kr. I hele februar måned får man automatisk et årskort med, når man køber almindelig entrebillet til 140 kr. Børn under 18 år har altid gratis adgang på de to museer.

”På Det Grønne Museum tilbyder vi et væld af udstillinger, oplevelser og perspektiver. Faktisk dækker vores indendørs og udendørs udstillingsområde henholdsvis 6000 m2 og 60.000 m2, hvilket svarer til ca. 10 fodboldbaner – langt mere end man kan gå i dybden med på én dag. Vi ønsker med den gratis opgradering af entrebilletten til et årskort, at flere får mulighed for at vende tilbage og opleve museets mange tilbud over hele året”, siger Anne Bjerrekær, direktør på Det Grønne Museum.

”Her på Gammel Estrup er vi virkelig glade for at kunne tilbyde gratis årskort-opgradering i februar, for på den måde får alle i vores lokalområde – også dem, der måske ikke normalt ville vælge at gå på museum – en mulighed for at komme meget billigt på besøg året rundt. Jeg håber, at rigtig mange vil tage imod tilbuddet, så de kan opleve herregården og historien, omgivelserne og de mange aktiviteter, vi byder på”, siger museumsdirektør ved Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, Kasper Steenfeldt Tipsmark.

Museerne set fra luften

Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum og Det Grønne Museum er i gavehumør. I hele februar måned får alle betalende gæster et gratis årskort.