Salg af Det Grønne Museums Æbletræer

Æbletræssalg

En kasse med æbler er blevet plukket og er ved at blive gjort klar.

Sød eller syrlig? Grøn eller rød? Spise- eller madlavnings? Uanset hvad du er til i forhold til æbletype, så er der gode muligheder for at lave en rigtig god handel – hvis du tager på Det Grønne Museum lørdag d. 17 september i tidsrummet fra 10.00 til 16.00.

For her står haveholdet klar med både viden om de mange forskellige æbletræssorter, som er til salg på dagen; men også med lækre smagsprøver på udvalgte æbler.

I alt er der mulighed for at vælge i mellem 27 forskellige æbletræssorter, som alle er helt særlige og historisk bevaringsværdige sorter.

Værd at nævne af sorter er for eksempel Prinsesse Anne Marie, Prinsesse Benedicte og Prinsesse Margrethe. De tre sorter er podet marts måned 2022 i anledning af Dronning Margrethes regentjubilæum. Se pometets æblenøgle for flere informationer: http://aeblenoeglen.science.ku.dk/index.php?view=show&id=7391

1-års træer koster 150kr.
2-års træer koster 250kr.

Liste over æblesorter produceret i 2022.

Blangstedgaard
Bodil Neergaard