Hubertusjagt for børn på kæphest

Barn på kæphest

Gammel Estrup og Det Grønne Museum inviterer til Hubertusjagt på kæphest for de allermindste den 12. november. Foto: Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum

Kom til Hubertusjagt på kæphest med Det Grønne Museum og Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum.

12. november afholder vi en sjov Hubertusjagt på kæpheste for museernes yngste gæster. Man kan medbringe sin egen kæphest og prøve en opstillet bane på gårdspladsen, og har man ikke en kæphest, kan man låne en af museerne (begrænset antal).

Undervejs står museernes dygtige formidlere klar til at fortælle om jagthistorie og hestehold gennem tiden, og man kan efterfølgende komme med på en særlig jagthistorisk rundvisning inde på Det Grønne Museum.

Kl. 11:00 Kæpheste-banen åbner.
Kl. 12.30: Kåring af vinder af Hubertusjagten og uddeling af diplomer til alle deltagende børn.
Kl. 13:00 og 13.30: Det Grønne Museums formidler fortæller om parforcejagt – forløberen for Hubertusjagten.
Kl. 13:00 og 13.30: Gammel Estrups formidler viser rundt på slottet og fortæller om, hvordan en herremand og en greve havde heste, og hvordan hestene var en del af både hverdagen og jagten på herregården.

Praktisk
Alle børn under 18 går gratis ind, og hvert enkelt barn kan denne dag tage en voksen gratis med ind (øvrige voksne betaler 110 kr. pr. person).
Billetten giver adgang til både Det Grønne Museum og vores nabomuseum Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmsueum.
I ulige år afholder Jysk Jagtrideklub ægte Hubertusjagt med rigtige heste og jægere på Det Grønne Museum og Gammel Estrup.