Gratis adgang for unge i uge 37

Ung mand i udstillingen Guldkorn

En ung mand står i udstillingen Guldkorn.

K7, den nationale ungdomskulturuge, er tilbage og klar til at sætte nye rekorder i 2023. Fra den 11. til den 17. september får unge i alderen 18-27 år mulighed for at opleve kultur i sin mangfoldighed på mere end 180 museer, kunsthaller og oplevelsescentre i hele Danmark. Blandt de deltagende institutioner finder man også Det Grønne Museum, der som en del af K7-initiativet giver gratis adgang til de unge.

Sidste år satte K7 rekord med ikke færre end 50.000 fribilletter til en bred vifte af kulturinstitutioner, og i år udvides initiativet med endnu mere kultur på programmet. Ud over museer og kunsthaller inkluderer årets K7 også otte koncerthuse fra hele landet, der tilbyder de unge klassiske koncerter til stærkt reducerede priser, samt 20 teatre, der tilbyder ungdomsbilletter til kun 40 kroner i hele uge 37.

K7-initiativet har oplevet voksende opbakning fra både partnere og publikum år efter år og udvides i år med den klassiske musik for at åbne kulturen og de klassiske kunstarter endnu mere op for de unge.

Se hele listen over de over 200 museer, kunsthaller, teatre og koncerthuse, som K7 i år giver adgang til, på www.k7k7.dk. Det er også her, du kan få fat i K7 kortet, som er nødvendigt for at kunne deltage i K7-ugen.

Om K7

K7 er et landsdækkende initiativ, der i uge 37 inviterer unge inden for på museer, kunsthaller, teatre og koncerthuse over hele landet – i år med rekordstor tilslutning med over 200 kulturinstitutioner repræsenteret. Kampagnen giver fri entré til alle unge mellem 18-27 år på 180 museer og billetter til 40 kroner på 20 teatre og 8 koncerthuse.