Dyk ind i skoven i vinterferien

to piger sår træfrø i skovudstillingen STORT

En af de hyggelige familieaktiviteter er muligheden for at så et træfrø og få det med hjem.

Med en indendørs skovtur med hygge, stemning og opgaver undervejs på turen, kan man i vinterferien opleve alt det fascinerende i skoven – men det foregår i Det Grønne Museums opvarmede indendørs skovudstilling – STORT.

I vinterferien inviterer Det Grønne Museum på Djursland hele familien til en unik og lærerig oplevelse i den indendørs skov på imponerende 800 m2. Dette års særlige begivenhed omfatter en hyggelig skovtur med en quiz og fire spændende opgaver, der kræver teamwork og dygtighed. Ved at løse dem alle åbner du muligheden for at vinde præmier fra museets butik.

Familiens eventyr begynder med at så et lille træfrø, som I efterfølgende kan tage med hjem og se spire og vokse til et stort træ over de kommende år – et varigt minde om jeres fælles oplevelser i vinterferien hos Det Grønne Museum.

Yderligere udfordringer inkluderer præcisionsarbejde, teamwork i et spændende vendespil og endelig skal man dykke ned i naturens udvikling fra frø til færdigt produkt, hvor jeres viden vil guide jer til sejr i en omgang fire på stribe.

Og i museets indendørs skov kan man næsten ikke se skoven for alle de sjove aktiviteter for alle aldre, som museet har stablet på benene. Her er følekasser, mikroskop, tegneområder og meget mere – alt sammen inde i eller ved den imponerende, stemningsfyldte og hyggelige skovudstilling – ’STORT’.

LÆS MERE HER