Det Grønne Museum og Gammel Estrup giver årskort til gæsterne

Når Det Grønne Museum og Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum åbner lørdag den 10. februar, er det med et rigtig godt tilbud. Alle, der køber en voksenbillet i februar måned, får nemlig automatisk et årskort til de to museer.

En medarbjder sidder i billetlugen med et årskort i hånden.

Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum og Det Grønne Museum er i gavehumør. I hele februar måned får alle betalende gæster et gratis årskort til museerne.

Gammel Estrup og Det Grønne Museum håber, at de gratis årskort vil betyde, at flere – ikke mindst de lokale i Norddjurs og omegnskommunerne – vil besøge museerne og få glæde af de mange ting, man kan opleve året rundt. I 2024 har museerne en række spændende udstillinger og aktiviteter på programmet.

To museer for ét museums pris

På Det Grønne Museum kan man bl.a. skabe sin helt egen bygsort og analysere kornprøver i udstillingen Guldkorn, eller nyde den indendørs skov i udstillingen STORT. I ferierne er der et overflødighedshorn af aktiviteter for alle, og året slutter med et brag til det traditionsrige Julemarked.

”På Det Grønne Museum tilbyder vi et væld af udstillinger og oplevelser. Faktisk rummer museet mere end 6000 m2 udstillinger – og dertil kommer vort kæmpestore udeområde med både smedje, bigård, legeplads, frugttræer, marker, haver og -ikke mindst- vores gamle husdyrracer. Der er rigeligt indhold til mange dage, og vi ønsker med den gratis opgradering af entrebilletten til et årskort, at flere får mulighed for at vende tilbage og opleve museets mange tilbud over hele året”, siger Anne Bjerrekær, direktør på Det Grønne Museum.

På Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum er der i alle skoleferier og op til jul særlige aktiviteter for børn, og man kan købe hjemmebag og kaffe fra Madam Blå af husjomfruen i Herregårdskøkkenet. Til sommer kan man opleve en særudstilling om herregårdshaven samt den storstilede 1700-talsfestival, og efteråret byder på både æblemosteri og Allehelgensaften.

”Jeg håber, at rigtig mange – ikke mindst fra lokalområdet – vil tage imod vores tilbud om gratis årskort-opgradering i februar. Jeg synes selv, at det er en stor fornøjelse at opleve årstidernes skiften her på Gammel Estrup, og jeg håber, at de gratis årskort kan anspore mange andre til også at gå på opdagelse og bruge Gammel Estrup året rundt samt deltage i de mange aktiviteter, vi byder på”, siger museumsdirektør ved Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum, Kasper Steenfeldt Tipsmark.

Årskortet gælder til begge museer og koster normalt 250 kr. I hele februar måned får man automatisk en gratis opgradering til et årskort, når man køber almindelig entrebillet til 140 kr. Børn under 18 år har altid gratis adgang på de to museer. Tilbuddet forudsætter personligt fremmøde i billetsalget (billetsalget lukker 30 minutter før lukketid).

Læs om de mange spændende aktiviteter i vinterferien her

Se vores åbningstider her

Se hvad Gammel Estrup laver i vinterferien her