Et museum i tiden

Forlag: Aarhus Universitetsforlag

Udgivelsesår: 2024

Sprog: Dansk

Jagt- og Skovbrugsmuseet bød igennem 75 år sine gæster indenfor i de smukke, gamle avlsbygninger fra Hørsholm Slot. Et museum i tiden fortæller historien om menneskene og ideerne bag museet, og om hvordan det udviklede sig i takt med nye udstillingsteknikker og ændringer i befolkningens syn på jagt, natur og skovbrug. Bogen forsøger også at forstå, hvorfor man i 2015 ikke længere ønskede at bevare museet i Hørsholm. Herefter blev samlingerne lagt sammen med Dansk Landbrugsmuseum i Auning, og ud af fusionen opstod Det Grønne Museum.

Kategorier: ,

Titel: Et museum i tiden