Bettina Buhl fra Det Grønne Museum debuterer som TV-vært i “Badehotellets Kokkeskole”

Bettina Buhl, Claus Holm og skuespillere fra Badehotellet.

Det Grønne Museum er stolt over at kunne fortælle, at vores egen madhistoriker, Bettina Buhl, nu kan tilføje en ny spændende rolle på hendes CV.

For om ganske kort tid debuterer Bettina som TV-vært i TV2’s nye madlavningsprogram, “Badehotellets Kokkeskole”. I programmet vil hun være vært og vejleder for de velkendte skuespillere fra den populære serie “Badehotellet”, der nu skal bevise deres færdigheder i køkkenet.

Bettina Buhl, kendt for sin dybdegående viden om historiske madretter, har tidligere bidraget til serien ved at sikre, at de kulinariske scener var historisk korrekte. Hendes ekspertise har været essentiel for at forme de autentiske retter, som seerne har nydt gennem serien. Nu tager hun skridtet videre ved selv at træde foran kameraet som vært.

“Det er en utrolig spændende ny udfordring at være TV-vært. Jeg glæder mig over at se, hvordan skuespillerne fra ‘Badehotellet’ håndterer de kulinariske udfordringer, de stilles over for. Det er fantastisk at møde dem igen, denne gang i et helt andet lys,” siger Bettina Buhl. Hun fortsætter: “Det var også en ekstra bonus at genforenes med dem i et køkken, lidt som første gang jeg mødte dem. Nemlig på Det Grønne Museum, hvor de fik et crash course i madlavning af gamle retter i vores historiske køkkener som forberedelse til programmet.”

I “Badehotellets Kokkeskole” skal skuespillerne tage skridtet fra at være foran kameraet til at stå bag gryderne, hvor de vil blive udfordret i at tilberede ægte retter fra perioden, herunder kaninragout og vandbakkelser. Programmet lover både underholdning og oplysende indblik i historisk madlavning, hvor Bettina Buhl og den erfarne TV-kok Claus Holm kigger med over skuldrene på de kendte skuespillere, mens de tilbereder retterne.

Denne nye rolle for Bettina understreger ikke kun hendes faglige kompetencer, men også Det Grønne Museums engagement i at fremme forståelsen for kulturhistorie gennem mad. Hendes evne til at formidle historisk viden omkring madkulturen på en spændende og levende måde er efterhånden velkendt, både i hendes arbejde på museet og på landsdækkende TV.

Så hvis I gerne vil opleve Bettina, Claus Holm og skuespillerne fra Badehotellet, så se med på TV 2 Fri den 29. april kl. 20.40 eller stream programmet på TV 2 PLAY.