STORT genåbner lørdag d. 15 oktober

Vejen hen til STORT

Vejen hen til STORT byder nu på en midlertidig grøn skovgang igennem den hal, som tidligere husede udstillingen.

Nu er der kun få dage til, at den populære og flotte skovudstilling ’STORT – mennesket og skoven’ slår dørene op igen i andre lokaler på Det Grønne Museum.

Hen over de sidste par måneder er hele udstillingen blevet flyttet ind i nabohallen og nu på lørdag er museets formidlingsafdeling klar til at slå dørene op for udstillingen igen i version 2.0, hvor de har udnyttet flytningen maksimalt ved at opgradere og finpudse udstillingen, så der nu er endnu mere spændende viden om skoven, og samtidig også er kommet nye genstande til, som gerne skulle give den famøse prik over i’et, og få den flotte udstilling løftet lidt ekstra til glæde for os alle sammen.

Men for straks at berolige alle de gæster, som har været rigtig glade for den flotte indendørs skovhimmel, samt muligheden for at sidde ned og bare slappe meditativt af og nyde skovens afslappende lyde og udsigten op mod en flot dansk efterårshimmel igennem de bølgende grønne trætoppe, så kan vi afsløre, at både skovhimlen samt muligheden for at sidde og slappe af i udstillingen er bevaret.

Når udstillingen genåbner lørdag d. 15 oktober, så er det lige op til efterårsferien, og det har vi valgt at fejre ved at flytte de fleste af vores efterårsferieaktiviteter ind i udstillingen. Så det er inde i STORT, at man kan høre og opleve blandt andet vores fascinerende tidsrejse igennem jagthistorien. Hvor en af museets jagteksperter vil tage gæsterne ’i hånden’ og lede dem igennem en 20 minutters lang fortælleoplevelse omkring 10.000 års vild jagthistorie.

Læs mere om vores efterårsferie og aktiviteter her.

Køretøj og skovhimmel

Den flotte indendørs skovhimmel er bevaret.