Ny duo genopliver Den Gamle Stald på Det Grønne Museum.

Den nye forpagter Morten Jensen underskriver aftalen med direktør Anne Bjerrekær fra Det Grønne Museum.

Den nye forpagter Morten Jensen vil, sammen med tidligere forpagter Kim Thygesen sikre lokal kulinarisk ekspertise og skønne oplevelser på restaurant Den Gamle Stald på Det Grønne Museum.

Efter måneders spænding og intens søgen er der godt nyt at berette i forhold til Den Gamle Stald på Det Grønne Museum på Djursland. For den ikoniske restaurant, som i årevis har været et gastronomisk samlingspunkt for både lokale og besøgende, har nu fundet sin nye duo.

Kokken Morten Jensen, en lokal mand med mange års erfaring inden for gastronomi, bliver den nye forpagter af Den Gamle Stald. Jensens kulinariske talent og innovative tilgang til madlavning har gjort ham til et populært navn i madverdenen på Djursland.

Sammen med Morten Jensen vil den velkendte Kim Thygesen, tidligere forpagter af restauranten, træde ind i restauranten som en del af holdet. Thygesen, der bl.a. er kendt for sit dybe kendskab til det lokale samfund og passion for gastronomi, vil bringe sin ekspertise og erfaring med ind i Den Gamle Stald.

Den nye duo, der tidligere har arbejdet sammen hos både restaurant Mellemrum og restaurant Komfur, er fast besluttet på at genoplive Den Gamle Stald og bringe den tilbage til fordums glans. Med deres dybe forankring i det lokale samfund og deres lidenskab for god mad og gæstfrihed, er de klar til at byde både gamle kendinge og nye gæster velkommen tilbage til restauranten.

Den officielle genåbning af Den Gamle Stald er planlagt til påskeferien, og både museumsgæster og lokale beboere kan se frem til at opleve restaurantens nye kapitel. På Det Grønne Museum ser vi frem til at være vært for en række uforglemmelige gastronomiske oplevelser i samarbejde med det nye hold, og vi opfordrer alle til at komme forbi og smage på det, de har at byde på, for som museets direktør, Anne Bjerrekær udtaler.

“Jeg er super glad for, at vi har fundet et nyt stærkt hold med et godt kendskab til museet og Djursland til at drive restauranten. Vi glæder os til at arbejde sammen med dem begge – og i særdeleshed er vi begejstrede over, at der fortsat er fokus på gode råvarer, historiske madoplevelser og bæredygtig gourmet.”