Levende lørdag d. 5. november

Frivillig i STORT

En af museets frivillige fortæller om maskinerne og sit lange liv som skovarbejder.

Der er rig mulighed for at komme og få en skøn dag på Det Grønne Museum og møde nogle af vores mange frivillige til levende lørdag d. 5’te november i tidsrummet 11-15, hvor de står klar til at tage imod vores gæster.

Og har man endnu ikke oplevet vores udstilling STORT efter genåbning, så er den lørdag også den helt rigtige til at besøge museet. For mange af aktiviteterne på dagen udspiller sig netop i vores indendørs ’skov’.

Der er for eksempel mulighed for at gå med rundt på en ca. 15 minutter lang introduktion til udstillingen, sammen med en af vores dygtige formidlere klokken 11:30, 12:30 eller 13:30, med mødested i museets butik.

Derudover kan man møde Axel Jørgensen, der efter 35 år i skovene i Fussingø Skovdistrikt er parat til at fortælle om arbejdet i skoven og mange af hans spændende erfaringer og oplevelser efter et langt arbejdsliv.

Man kan også få en smagsprøve på en historisk løgsuppe inde i historisk værksted, hvor vores frivillige tilbereder en opskrift fra 1844, som ydermere bliver lavet på det gamle brændekomfur.

Endelig er der også en masse sjove og lærerige aktiviteter for unge inde i STORT, hvor der både er mulighed for at løfte kævler, tegne eller arbejde og læse med hæftet ’jagtiviteter’.

Introduktion STORT

En af museets formidlere er igang med en introduktion til udstillingen STORT.