DR P2 på besøg på Det Grønne museum

DR P2 besøger udstillingen Guldkorn

Museumsinspektør Helle Serup fortæller om udstillingen Guldkorn til DR P2’s program ‘Aftryk’.

Torsdag d. 11 august om formiddagen var journalist Thorkil Jacobsen fra programmet Aftryk på DR P2 på besøg på det Grønne Museum.

Her gik han rundt sammen med museumsinspektør Helle Serup i udstillingen ’Guldkorn’ – der er museets flotte udstilling om korn og kornets forædling.

En udstilling som ikke bare ser på fortiden og nutiden, men som også forsøger at skue fremad og give de besøgende redskaberne til selv at kunne dykke ned i mulighederne for fremtiden.

For har planteforædling en rolle at spille i løsningen af en del af de kommende udfordringer, vi står overfor? Og i så fald – hvor stor en rolle kan og bør den spille – nu, og i fremtiden?

Læs mere om udstillingen ’Guldkorn’ her.

Udsendelsen vil blive sendt inden for de kommende par uger, så lyt med til Aftryk og kom med på en rejse igennem udstillingen ’Guldkorn’.