Påskeferie – Det Grønne Museums kyllinger er på ÆGventyr!

En pige ser på en af Det Grønne Museums haner

Kyllingerne er draget på ÆGventyr uden hanen og hønsne

På Det Grønne Museum er påskeferien fyldt med spændende aktiviteter, som er skræddersyet til børn og deres familier. Allerede fra den 23. marts inviteres alle til at deltage i de festlige påskebegivenheder.

Påsken er en højtid, hvor vi elsker at samles og nyde tid sammen med familien. Og hvad kunne være bedre end at tilbringe den sammen på et museum og både få en masse gode oplevelser og ny interessant viden?

Museets kyllinger er draget på ÆGventyr

Årets påsketema på museet er de nye dyrebørn, som, sammen med forårets komme, er blevet født, og nu står klar til at både udforske verden og byde jer som gæster velkommen til museet.

Desværre er nogle af museets kyllinger åbenbart lidt for nysgerrige på livets mange oplevelser og eventyr – og de er forsvundet, og museet har brug for jeres hjælp til at finde dem!

De små kyllinger gemmer sig rundt omkring i udstillingerne, og det er op til børnene at hjælpe med at finde dem. Museets påskeaktivitet, “Kyllingejagt”, er en sjov og spændende måde for familier at udforske museet og samtidig være med til at løse gåden om de forsvundne kyllinger.

En påskeferie med mange aktiviteter for børnene

Som en ekstra bonus kan børnene tage museets påskeaktivitetshæfte med og løse opgaver rundt omkring på museet. Der vil blive trukket lod blandt alle besvarelser om flotte præmier fra museets butik.

Men det er ikke kun kyllingerne, der er i fokus. På museet er der også mulighed for at møde lam og gedekid. Her kan man også lære mere om dem og deres liv på museet.

Endelig kan man også påskepynte en påskesmåkage, så den bliver rigtig forårsagtig og festlig. Her vil der dog være en lille ekstrabetaling for at dække udgifter til materialer. Den flotte påskesmåkage kan man enten tage med hjem, eller nyde allerede på museet.

Fejring af påsken i Danmark

Påsken har en særlig plads i danskernes hjerter. Det er en tid, hvor vi fejrer lysets tilbagevenden og forårets ankomst efter den lange vinter. Det er også en lejlighed til at sætte hverdagens stress og jag på pause og tilbringe kvalitetstid med dem, vi holder af.

Mange forbinder påsken med traditioner som æggejagt, påskeæg og lækre påskefrokoster, hvor der serveres alt fra lam til påskedesserter. Derfor er det også oplagt at fejre årets påske med et besøg på Det Grønne Museum, danskernes museum for jagtens, skovens, landbrugets og madens kulturhistorie.

Det Grønne Museum glæder sig til at byde alle velkommen til en påskeferie fyldt med sjov, læring og skattejagt blandt udstillinger og dyrebørn. Besøg museet og få en uforglemmelig oplevelse for hele familien! Unge under 18 år har gratis adgang og entrebilletten giver også adgang til nabomuseet, Gammel Estrup Danmarks Herregårdsmuseum.

Læs mere om påskeprogrammet her.